Alla inlägg under februari 2012

Av twiggy - 26 februari 2012 20:07

Oj denna helg har det varit mycket.   

Fredagen bestog av att det skulle städas och bakas lite innan lördagen, då vi skulle få besök utav Lars pappa P-O, hans farbror Thomas och Lilla Farmor. Men det blev lite ändringar och sådant man inte kan förhindra så vi fick alla dom som inneboende fredag kväll haha.

Men det gick väl bra, man får pussla och trixa lite så fixade sig allt fint. Jack såg lite fundersam ut när han vaknade på morgonen och lägenheten var full med främande människor som sov överallt haha. Men det var inga problem han tjenade på dem och sen var de väl bra, inga konstigheter haha.

Å hela lördagen hade vi dom här + Mia, Staffan, Moa och lilla Emil. Mycket roligt och varmt i våran lägenhet kan jag då tala om. Så klockan 13:00 var det som alla STORA pojkar (Lars, Staffan & Thomas) hade väntat på klart.. PALTEN!

Haha P-O hade kokat 40..40!! Paltar  . (tror vi har iaf 15 st kvar i frysen haha).

Så Jack har fått smakat på sin allra första palt, eller ja han fick dela med mig. För jag har än lite svårt att äta palt efter att jag åt det när jag väntade jack och mådde som mest illa. Så den där illa måënde sitter liksom kvar när jag blir och ska äta palt. Men lite smakade jag iaf. Tillbaka till jack.. kan väl säga att han åt och smakade men än så länge var de väl ingen direkt hitt haha.

Thomas skrattade gott åt honom när han fick första biten i munnen, för den rysningen Jack gjorde när han åt, den var bäst hahaha!!

Efter det var de kaffe och fika som gällde, Farmor hade md sig semlor och jag hade bakat syltkakor med jordbubbssylt och sen vaniljrutor med vaniljfyllning i. Så det gick hem.

En mycket trevlig dag kan jag då allt säga. Men när alla hade åkt hem så blev det tyst men gud så trött man blev haha. Det blev att gå till ICA handla en burkmat till jack och pizza/sallad till oss. För äter vi skräpmat ska väl jack med få det hihih.


Idag söndag hade de varit en fin dag, solen har lyst och de har vart ca 14 grader varmt i solen. Älskar det. Men lite kyligt ändå, drog lite åt kinderna!

Vägde lite saker på ICA och små handlade en del. Sen gick vi hemåt. När vi var nästan hemma, när vi var på gångvägen så fick jack hoppa ut vagnen och promenera lite, åh han tycker det är så roligt.

Lite skurkig har han med blivit haha.

För när vi var på parkeringen så var han lite efter oss, så tittade jag på honom. JAg såg en mycket fu'illurig blick och tänkte att nu gör han något. Jo han tittade på mig och 2 sekunder senare vände han på klacken och små sprang åt ett annat håll haha! Han ville minsann inte in och äta nån mellis haha!


annars har jag grinat och varit arg på matten idag igen. Usch jag blir så arg när jag inte förstår. Varför kan jag inte bara fatta lite iaf, menar jag behöver väl inte vara nå¨jevla geni eller. kan väl bara förstå hur man räknar ut och får ett godkänt och sen är det bra?! Varför gud har du gjort så här emot mig haha


snart kommer pappa med..


 

Korven    


 

Hann precis bli klar med bakandet på fredag kväll innan våra inneboende kom haha.


 

Frukost med gänget!


   

Högst upp från vänster: P-O, Tomas, Staffan med lille Emil.

Jag med Jack, Mia med Moa och Farmor Maj-Britt.

Av twiggy - 23 februari 2012 19:30

En prinsessa till i ärlden kom i morse, det var ju riktigt trevligt.

Då hoppas vi väl nu bara på att hon får ett sött litet namn.  


Idag har vi varit utre och Jack har gått en jätte massa. Han är så duktig nu, det är som han inte gjort annat än att gå i sina vinterskor. Han nästan springer fram haha.

Så roligt att se för han är så glad, även om han ramlar med näsan före i sön så skrattar han och ler lika mycket ändå.

Han är en duktig liten fis min fjärt hihi!

Så jag kan tala om att han sov som en sten på eftermiddagen, haha det är jobbigt att gå så mycket och idag gick han ju ännu mera än vad han gjorde de senaste dagarna. 


I helgen kanske Jack´s farfar och gammel farmor kommer på besök. Det hoppas vi på! Skulle vara roligt.


Sen skänker vi en tanke till Lars (plast)morfar som gått bort  



tjoho vad det går, ibland lite för fort och jack har nol kontroll på sig själv haha


   

Älskar att vara ute och gå i sina snygg skor!


 

MM!! Så här kan man nu mera hitta Jack! Skit kul att riva ner kuddarna.. tycker han!


 

Ja moster det är svårt att ta kort på "tics" katten och försöka visa hans päls haha


   

Fortfarande hårresande att bada. denna gång med pappa! 

Av twiggy - 19 februari 2012 19:26

Jack tyckte inte att det räckte med en bula i huvudet, så han slog till och skaffade sig ett litet hck i ögonbrynet idag.

Han satt intill min brudkista och lekte, så skulle han resa på sig. Skjuter iväg med ben och rumpa men det var bara att kanten var i vägen så han slog upp ögobrynet o kanten. Aj Aj aj!!

Gråt, tårar och skrik och lite blod men en kvart senare var allt prima igen. Plåster fixar allt! Plus lite pussar! Blwev inte mer än ett litet hack tittade noga för att se så han inte gjorde hål så det behövdes sy men icke som tur var.

Så nu tycker jag att det kan väl vara lite lugnt ett tag, räcker väl med detta haha!


Helahelgen har bara sagt Poff. I torsdags hängde Sambon och Jack med in till stan när jag skulle plugga. Jag hade lektion mellan 13:00 till 14:20 så då hängde dom på stan och kikade. Sen träffades vi på fiket där JAck fick sin mellis. Allt hade gått prima, Jack var super duktig på fiket när bara Lars var med. Sötungen!

Fick även veta då att i Mars kommer pappa upp till oss och stannar en hel vecka! WIIEE!

Han är så rastlös hemma så han måste göra något haha fast jag lir lite nervös ändå, alltså jag är superglad och längtar tills han kommer men ändå blir jag lite, oj vad ska vi hitta på då..vi gör ju helleringe mycket haha!

Jaja det löser sig!

Nästan hela helgen har det varit storm typ, snöat blåst och stormat som bara den. SÅ hela dagen igår var vi inne. Mindre kul tycker jag men det gick bara inte att gå ut. SÅ vi lekte och skojade, försökte roa han så mkt som möjligt. Haha på kvällen fick han bli en nakenfis och springa runt och lufta sig, tror helt ärligt han blev koko av det.  Han sprang runt, morrade, skrattade och härjade som bara den haha! 


Igår den 18 februari var det även 4 år sen älskade kusin vovven Signe gick bort. Fina pinglan Signe.

Jack hade tyckt mycket om henne, det vet jag. Hon var en mycket go och snäll vän.


Idag har vi varit inne med, vi tänkte försöka ta oss ut en sväng på eftermiddagen men det började snö och härja så det såg då inge skoj ut alls. Får hoppas det blir bättre i morgon.

Har varit en slö trök dag idag känner jag. Försökte plugga, blev så arg för jag inte fattade ett skit! Igår gick det kanon bra, var så glad över att jag förstod och kunde men IDAG! Fy fan alltså! Fattade noll! BLir så matt och arg och ledsen! Får inte in nå i huvudet, om jag får in något så försvinner det när nästa tal kommer in i huvudet! AHHH!


USCH!


Kan själv!


   

Så fin i sin slippis han fått av sin gammel mormor


   

Jack galen i sin pappas mössa haha


 

- åh heeeej mamma kommer du hit till oss!!


 

På fiket inne istan, Jack fick sig en smörgås iställe för gröt. Trodde det var gröt som var i hans lilla mellis låda meeen det var välling haha!! Sambon sa -ja jag tyckte det var lite märkligt när jag rörde om, för det blev aldrig gröt haha


 

Så kan det gå när en brudkista är i vägen!


 

En nakenfis som stulit mina pyjamas byxor haha


 


 

  

Jack´s första målarfärgs teckning   


Pinglan Signe, Stor Saknad efter Dig!  

Av twiggy - 18 februari 2012 18:17

Ville mest visa blåmärket/bulan Jack skaffade sig i Torsdags.

Han sprang och härjade runt som vanligt. Skulle springa in till vardagsrummet från köket, men halkar i farten så han slår i huvudet/pannan i dörr karmen! Blå märket, jag lovar kom efter 2 sekunder! Det bara svälde upp!

Blev livrädd han hade spräckt eller haft sönder något, men inget. Endast blå märke och en rekäl bula kan jag tala om.

Han fick lite alvedon innan sängen och han sov som en lite gris som vanligt hela natten. Igår Hade bulan gått ner lite och idag är det endast ett blåmärke.

Men usch vad otäck smällen var.. 


Bulan efter en timme. Höll koll på honomhela tiden utifall han hade slagit håt och fått hjärnskakning. Inte för vi trodde det men höll lite koll ändå.


   

Igår såg han ut så här och idag är det lite mera blått och det röda är kvar. Men ingen bula!

   

Av twiggy - 15 februari 2012 11:45

Igår var det en underbar solig dag. Så Jack och jag tog oss en promenad med pulkan.

Han börjar tycka det är riktigt skoj med pulka,han pratade och skrattade där nere haha. Han har även ramlat av för första gången haha Vet inte om jag drog lite för fort i en snäv kurva eller om det var han som lutade sig lite väl mycket. Men ett tu tre så tippade han över och låg på näsan.

Ingen fara han såg mest chockad ut och skrattade lite åt att det var snö på hela jackan 

Jag testade också att sätta på honom termo byxor oxh jacka, tänkte då kanske han går bätte ute i skorna, för det är en storlek större på dom kläderna.

tror ni det? Att han gick? Allvarligt?! Han gick tre små myr steg ut och sen satte han sig. Närjag lyfte honom för att visa han måste stå så satt han i luften i stället haha skit unge! 

Så jaa min 16 månaders kille vägrar fortfarande gå ute i vinterskorna! Känn ju verkligen skoj. Så bara för han vägrade så fick han gå i sina kavat skor inne mohahaha elaka mamman kom fram 


Pluggade inge matte igår för Jack sov bara ca en timme på förmiddagen så hann inge då, sen var de full rulle hela dagen tills sambon kom hem från sitt möte istan. Försökte plugga idag men jag fattar verkligen INGET! det är rena grekiskan för mig nu och i morgon ska jag ha första del provet, det känns ju kul. Har inte riktigt gjort klart allt heller för hela kapitel två. Men men får gå som det går. Tänkte försöka göra klart provet i tid så jag hinner sitta lite med boken och min lärare får hjälpa mig med det jag intekan.. försöka iaf.

Får se vad som händer. Jag blir bara så matt och arg på mig själv. Just nu vill jag sluta men ändå vill jag klara det, vill få klart Matte B så man kan plugga vidare.. 


Bostad? Jobb? En plan nu när jack finns är bra. Jag vet ni tycker vi bort långt bort,ja jag kan tycka det med ibland. det är lite jobbigt ibland nu när jack växer så det knakar..

Men det går inte bara hux flux flytta på sig. ett jobb vore ju bäst först eller hur? Så ni som tycker vi inte ska bo här.. har ni nå jobb till lars elelr mej då? Jag är inte spydig haha men det är mycket nu i mitt huvud, vissa dagar är allt bra och vissa dagar är det krakel spektakel i skallen på mig bara..Och ibland blir det lite mycket när alla säger vi ska komma "hem" Jag saknar er en massa och ibland blir det jobbigt när det blir mycket sådant prat bara..  



 

Japp så här såg Jack ut igår efter att han hade härjat och legat på filten i soffan som även peak har legat på. Han reagerade ordentligt denna gång. Så nu vet vi att han är känslig emot närkontakt med katters päls. Han klarar ju av att bo med peak och vara i samma rum men det är just närkontakten som han reagerar på. Som tur är kliar det inte. Det går att bara tvätta honom så går det över som tur är.


 

Ute i solen. ritkigt skön dag igår  


   

Här gick vi för att möta sambon/pappa vid bussen men icke sa nicke, han hade missat den bussen och fick lov attta en annan. Men men vi fick lite mera luft så det gjorde inget alls.   

Av twiggy - 13 februari 2012 20:00

Saknar min dalar familj lite extra just idag..


Jack kan bli lite smått galen vid frukost haha


 

Att kasta/hälla mjölk överallt är nog det bästa som finns.. tycker Jack INTE jag haha


 

Rostad macka med ost är smaskens!


 

Sova är skönt..här var jack helt väck haha


   

var ute och gick i över två timmar igår, car underbart skönt med sol ute!


   

Jack väntar på att peak ska vara klar på "toan" så han får jaga honom haha

Av twiggy - 11 februari 2012 22:01

Hej och Hå, uti en gardin och gardinen var blå..eller nå!? haha!

Japp idag tog vi oss en tur till sporthallen för att lyssna på lite ABC musik och lite teater för barn. Visst Jack kanske var lite liten än för det men vad fasiken det är ju kul. Lite spektakel och sång är alltid kul.

I början satt han i Lars knä som ett litet ljus och bara var faschinerad men sen började han bängla och

ville springa men sen lugnade han sig igen och lyssnade, tittade underligt på dom två "damerna" som sprang runt i förstora skor och gjorde konstiga saker. Sjöng för full hals så jag tror att hade dom stått längst bort i hallen så hade vi hört dom ändå haha  

Sen när det var slut, dom sjöng i ca 30 min alldeles lagomt, så fick han springa lite fram och tillbaka i gymnastik hallen och jag tror helt ärligt att det var det roligaste han gjort. De leendet och skratten han hade värmde mycket.

Nöjd kille när vi gick därifrån iaf kan jag då tala om 


Ska jag vara helt ärlig.. så har jag inte ens tittat i matte boken sen i torsdags!! 

Men skiiit i det, jag gör det i morgon. Det fixar sig.


Haha jag tror att Jack somnade nog innan huvudet ens hade hunnit hamna på kudden, så slut var han idag. Men det är skönt, han sover så bra. I morse vaknade han nog runt halv 8 men jag fick gå upp vid halv 9 för honom.

KÄRLEK!  


 

Grrr akta fingrar,ben och allt när peak är i farten haha

Fast sen kan han bli en liten kissemisse och vara så söt  


 

Snorkråkor och torr runt munnen är det senaste hihi

Tur att kråkorna går att tabort och torrheten försvinner med salva.. för här finns ingen ketchup unge!  

 

Hur lyckas han haha Så stark är inte blixten haha


 

Ser du nu mormor, jag har massa tänder och jag kan bitas ännu hårdare nu hehe


 

Charmis   

Av twiggy - 10 februari 2012 20:19

Världens gulligaste guldklimp har vi haft hemma hos oss idag. Lilla Emil, Maria, Staffan och Moa kom förbi oss idag på lite fika. Mycket trevligt och roligt besök.  

Emil var så fin, mycket hår hade han och MÖRKT. Oj vad mörkt och fint det var.

Han var till och med vaken till och från, fast mest hade han nog velat sova. Men vem kan sova när Kusinerna Jack och Moa härjar med alla spelande leksaker haha.  

Tror att jack blev lite förtjust eller fascinerad av honom, han tittade och log lite åt honom när jag höll i Lilla Emil. Men inge sur eller avis för att Jag fick hålla Emil. Gick riktigt bra, inte som när jag höll i Jacks tremänning Leo haha då Grinade Jack som bara den haha.


Annars har det inte hänt så mycket mera, vi städade klart i morse, skurade av golven som vi inte hann igår. eller det var ju sambon som dammsög, dammade och allt det igår medans jag var i skolan hihii så idag skurade han golvet medans jag matade Jack och ritade lite med honom  

Så idag har Jack inte sovit eller vilat alls på hela dagen, eller han vilade några minuter i Lars famn bara men inge mera sen. SÅ klockan 19:00 la jag honom i sänegn och han somnade BUMS! Haha! 

Så i morgon blir det garanterat en tidig morgon skulle jag tro, men det gör då absolut inget för jag måste nog plugga lite matte som jag icke har gjort idag haha.

Ja just ja, matte lektionen igår.. Gick KANON! Haha fasiken så lättad jag var då jag gick därifrån. Jag förstodd allt som han sa till mig, alla tal jag hade hoppat över som han hjälpte mig med fattade jag.. eller ja igår iaf. Får väl hoppas att något fastnade haha.

Men jag märkte han frustration när jag inte fattade fast vi hade gått igenom en grej för en kvart sen haha MEN jag märkte även att han blev glad när jag sa rätt svar på det han hade skrivit på tavlan åt mig haha 


Nej nu ska det slöas i soffan, känner mig trött!


Guldklimpen Emil 


 

En trött Emil efter lite mat, somnade fort i Pappa Staffan´s famn   

Presentation


Du är början på nåt nytt och nånting underbart
För mig, för mig, för mig





Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards