Direktlänk till inlägg 1 oktober 2012

Oktober

Av twiggy - 1 oktober 2012 10:07

Nu är då hösten här, men vi har sdå än haft en rätt fin höst. Hade väl ett skyfall med regn förra veckan när jag och jack skulle gå till dagis. Jösses, vi sprang säger jag bara haha! Så fort har det nog aldrig gått. Det ärligt talat sprutade ner reng från himlen. Jag var genom blöt när jag kom hem sen haha! Kanb då informera om att dom var inne på dagis den dagen haha!

Kan tala om att det går riktigt bra nu på dagis för jack. bara mornarna som är lite små ledsna men det går. Det är även upp och ner det med, som i morse när jag lämnnade så tänkte han gå in utan att säga hejdå haha. Det tar sig.

Idag ska han även få vara på dagis till klockan 13:00. Vi har utökat bra mycket och det känns super. Såi början var han från 9:00 - 11:00 och nu är han från 8:15 - 13:00. Riktigt skönt och han tycker det är super kul med.

Haha i fredags fick dom isglass, det är alltid mindre barn på fredagar så dom lyxade väl lite. Men jack är inte någon älskare av glass..han hade fått pigelinen tagit en tugga och ryst så fröken trodde han skulle ramla av stolen haha! Nej nån glass ville han då inte ha.


Själv har jag börjat små jobbat lite, som avlösare åt en familj med en pojke som har aspergers syndrom. Just nu är det bara 25 tim i månaden som dom har fått beviljat så det är ju inge mycket jag jobbar. Men lite då och då när mamma behöver göra lite saker eller behöver vara för sig själv. Jobbat hela helgen lördag och söndag mellan 12:30 -16:30 och det har gått riktigt bra. Kul!


Idag ska vi nog åka in till stan,, längesen nu. Ska kika lite på presenter till jack,. menar han fyller 2 år om 21 dagar! galet!

Och sen behöver han ett par höst skor och galon vantar. Själv behöver jag en hel garderob känner jag haha! vinter skor och jacka skulle vara riktigt skoj. Men får se.. jag är snååål   


 

Väckte honom för att vi skulle snart äta mat, satte honom i soffan framför barnkanalen så han skulle få vakna till..när jag sen kommer tillbaka till tv rummet så hittar jag han så här haha


 

välkommen i klubben min son.. hehe


 

Funderar faktiskt om man ska var agalen och klippa av allt hår..inte raka men klippa kort...


   

sailor jack!


   

currykorv gryta med ris...och ketchup!! kans unge!


 

KOlla in blicken jag fick när jag sa vi skulle gå ut och gå..precis efter vi just kommit hem från dagis haha


 

Äppelpaj var väl gott men ingen höjdare precis.. riskakor är godare tror jag han tycker haha


 

Vi kidnappade lars syster i torsdags och åkte och storhandlade på ica maxi medans jack var på dagis. det var nog det smartaste vi någonsin gjort haha!


 

Soliga promenader är skönt men man blir lätt trött, helst om man harvart på dagis heeela dagen-.


 

Väntar på bussen efter en heldag med jobb


   

Pigelin är inget för jack men kolakakor det går hem!


 
 
Ingen bild

moster

1 oktober 2012 12:50

Vad kul att du får jobba lite:)
Haha skulle vart kul att se hans min när han åt piggelin.Vilken superfin bild på han där i vagnen när han är trött och hans speciella arga min är ju helt underbar=))) Men ketchup på currykorvgrytan lät mindre gott :p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av twiggy - 7 februari 2013 11:53

Jack har visat mig massa fina saker på internet han vill ha helt plötsligt    Mycket fint från hm blev det, lite på kappahl med hehe!   Kappahl   Kappahl   resten är från hm. Han tyckte att han behövde lite nytt i sängen och lite snyg...

Av twiggy - 4 februari 2013 17:37


haha sorry har inte vart så duktig på att blogga, inte blivit av helt enkelt.   Men lägger in ett kul klipp med jack, visar hur mycket han gillar alvin och gänget haha. Blev lite mörkt när jag filmade, docl var de ljusare i mobilen!     ...

Av twiggy - 26 december 2012 14:03

Varför går alltid julafton så fort?! Ja vi var ju hemma Umeaå denna jul, kändes ju väldigt konstigt men den blev bra ändå. Var hos Lars syster med familj. Trevligt. Åt gott som alltid och tomten kom med massa paket, alla barnen blev nog verkligen n...

Av twiggy - 17 december 2012 10:12

Har inte hunnit lägga in så mycklet bilder i datorn, nu när man kan skicka bilder till ex facebook direkt från mobilen så blir det mest så, men ska skärpa mig haha. Lägger ut några från jacks första lucia som jag tyvärr inte kunde vara med på pga a...

Av twiggy - 16 december 2012 23:02

Och jag ska inte fira den i dalarna, med mamma eller pappa. Utan vi blir kvar här uppe, känns väldigt konstigt. Försöker inte tänka på de for jsg vill inte riktigt.. Men snart julafton..får väl är hur de är då. Blogger från mobilen nu så blir k...

Presentation


Du är början på nåt nytt och nånting underbart
För mig, för mig, för mig





Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards