Alla inlägg under augusti 2012

Av twiggy - 22 augusti 2012 12:33

Dag 1 på dagis gick bra över de hela. Jack var lite sur när han inte fick springa runt och leka med alla leksaker när man skulle sitta i ring och sjunga godmorgon. Sen blev han sur för vi skulle gå in efter att ha vart ute en massa.

Och så blev han sur för han inte bara fick dricka mjöl till lunch haha. Men annars gick det bra för att vara första dagen.

Så kan säga att han somnade bums när vi kom hem efter den förmiddagen haha.

DAg 2 idags alltså gick ännu bättre måste jag säga. Jack kanske inte satt still hela tiden vid godmorgon sången meeen han satt lite still och det blev inge gnäll eller skrik. Han lekte jätte mycket, han var super duktig ute att leka med allt och alla. Dock satte han sig i en vattenpöl, men vad gör det de var ju varmt så bara att byta när man kom in sen.

Till lunchen gick det liiite bättre, han åt iaf mer än första dagen. Men han var ju trött, oftast brukar han sova den tiden som dom hade lunch. Mne lite fick han i sig och sen ville han inge mera så jag tänkte att då försöker vi vila idag på dagis.

men icke! det hade han bestämt sig för att det skulle han då rakt inte göra! Han ville leka med alla leksaker men det sa jag att det kan man inte nu, för nu sitter det andra barnen där ute och äter. Då blev han ännu surare och argare + super trött på det ahha! Så vi bstämde att vi går hem så får han ville där och så testar vi att söva han i vagnen i morgon.

Så ska bli spännande att se hur morgon dagen blir hehe.


Så på lördag tror jag det blir ska vi nog åka till lars syster m familj och DOM ska äta surströming. Ska då absolut inte jag göra haha!


                                                    


Av twiggy - 16 augusti 2012 13:59

Lagomt till solen kommer och graderan stiger till en 25 grader varmt så kilckar man hem en overall till Jack haha. Kändes lite lustig men vad fasiken, det var billigt och kände att vi kommer inte komma nå billigare.

En super frin overall från ellos med stjärnor på. Kommer bli fint på jack i vinter! Den är rätt neutrall i färgerna så man kan lätt köpa färgglada vantar, mössor mm.  

 

Av twiggy - 11 augusti 2012 11:41

närmar sig dagis dagen fort eller ja det är ju typ 2 veckor kvar men ändå.Lite små jobbigt, lite klumpigt i magen men dock så känns det skönt. Vissa dagar känns det jätte underbart helt ärligt, för jag vet att jack behöver det, han börjar tröttna på sin mammas och pappas tjatande och det

är inte lika kul att leka med oss hela tiden eller peak som för övrigt inte vill leka haha.

Men visa dagar känns det jobbigt, för han är energisk, han har humörm, han är envis och allt. Känns ibland som om han är den enda ugen som är så och att alla andra här är perfekta. Menar jack blirskrikig ibland haha om han inte får gå från bordet på en gång han ätit upp haha jösses..fast när jag tänker så så kommer tanken efter ibland att..DET FÅR FRÖNARNA TA! HAHA Usch vad elak jag är haha!

jack är en underbart fantastik liten söt pojke men ibland så har man inte tålamod till hans humör och han inte till oss heller haha!


Idag ä vi själva, sambon åkte in till föreningen för att byta lite modeller, måla och greja. Så vet inte riktigt vad vi ska göra. Men tror om vädret håller i sig att vi tar oss en tur till lekparken faktiskt. Bra så får jack bränna energi.


Hm, jag funderar på att inte fortsätta matten. Jag vill inte prata om det egentligen.

Men jag kan inte, jag förstår inte och jag har inte orken till det. Ska till arbets om nån vecka med, orkar jag egnetligen inte heller eller jo det gör jag men när man pratar med en person från arbets och hon låter skiit sur så blir man bara matt på dom. Menar det är faktiskt inte mitt fel att hennes semester är SLUT!

Jaja får se vad som händer, ska rådfråga med min sambo och höra hur han tycker. MEn jag har ingen lust med matte. Jag kan göra det sen.. så nu har vi prata om det nu vill jag inte höra nå mera om det. slut.



Den här bildserien behöver ingen text, för den säger sig själv. MAn förstår allt..peaks blick säger ALLT!

                     

Vi leker lite med klossar i dörröppningen!


 

Kolla in bus blicken alltså..efter så fick jag en kloss i pannan haha!


 

hjärtat


 

Jack i sina nya skor som han snälla morfar har köpt. Jätte blåa är dom haha!


 

Även fast det regnar så kan man ta promenader haha dock så är jack duktig på att kika ut så han blir blöt haha!


   

En mycket trött jack innan han fick gå och vila idag. Innan hade han hunnit maaaala lite, alltså måla hah. massa hjärtan blev det. fast idag såg dom mera ut som streck och prickar haha

Av twiggy - 7 augusti 2012 11:39

Japp igår hade vi besök utav boden eller ja Lars mamma, pappa och syster kom och hälsade på över dagen.

med tanke på att det var ett bra tag sen så var det super kul att få träffa dom. tror jakc hade väldigt kul med. Han löekte med moa, roade farfar och farmor, och alltid lika faschinerad över lilla emil haha. Till emil säger han antingen bääbis eller memil, han gillar bäbisar väldigt mycket och är så snäll emot emil hela tiden.

det bölev en lång men rolig dag kan jag då säga iaf.

jag var nöjd, lars var super nöjd och jack med för han somnade väldigt fort på kvällen kan jag lova och sov till 07:08 i morse haha.


Idag regnar det som bara den, inte alls kul. Hoppas att det ger sig lite snart så man kan ta sig ut en liten sväng. annars kommer jag klättra på väggarn ahaha jack blri en aning intensiv när det blir inne dagar haha!


Ida, emil, carina och peo fick kiak lite i det ena albumet på jack som har blivit klart.

Ska ta och göra ett litet album som jack ska få ha att bläddra i. ett släkt album tror jag!


 



Ida och emil! 

Ja vad ska man säga egentligen..dom är syskon haha!


 

Farmor Carina och jack!


   

Vi kör lite arangerade bilder haha. Farfar peo och jack!


 

FAster Ida och jack!


 

Lilla emil börjar örjar bli stooor. Hela 6 månader är han nu!


 

Jack fick paket igår av sin morfar. det innehöll tre par nya färgglada skor haha plus ett par strumpor!


 

Peak har spanat in en fågel nere på parkeringen, trodde ett tag han skulle försöka hoppa genom för att ta den haha


 

Jack i ett par av alla nya skor som han fick utav sin morfar haha


 

Förstår inte hur han hinner. han är som en orkan.- på två minuter så är allt utrivet!


 

Jag tycker att det är såå tråkigt att göra kola kakor det vanliga sättet, alltså så att det blir snittar. Så jag kör med sprittsen istället haha enklare och lite roligare!


 

Måste ju bara visa det fina hjärtat som JAck helt plötsligt ritade. Tror inte det var meningen, för han ritar väldigt mycket cirklar just nu, spå det bara blev nog. Men så fint så jag var tvungen att rama in haha




Av twiggy - 5 augusti 2012 17:29

Hej jack här, har tagit över bloggen från mamma en sväng.

SJag har alldeles själv utan mammas hjälp knopat ihop en fin liten önskelista tills jag fyller 2år hehe.,


         


hittade inte mer än detta men jag loooovar det kommer mera // Jack


Av twiggy - 3 augusti 2012 12:58

Jaha helt plötsligt var det augusti och min mamma har en bättre och snyggare mobil än mig, hur gick allt detta till?

Jag hänger inte alls med haha. Dessutom så visade vågen 2,5 kg MEr än vad den brukar. jaja det visste jag väl egentligen att den skulle visa, har bara mig själv att skylla. Men men detta ska bort, skärpning skärpning!


Vad har hänt? ja inte mycket. Hade fin besök i måndags utav lars farbror tomas och hans farmor. Det var mycket trevligt, vi bköd på go mat och massa fika. Tror Tomas åkte härifrån med en sockerchock pga av de söta muffisarna jag gjort haha! Men alla var nöjda så det var bra. Farmor fyllde 80 så därför vi gjorde lite mys gott gott. Hon fick även ett grattis kort från jack med ett självporträtt av honom haha men hon blev super glad över det!


Annars har de väl vart lugnt. Rätt okej väder så man har kunnat varit ute. Var inne i stan hela dagen igåt med LArs syster Mia och moa samt emil. Det var skoj!! Jack fick en nya tshirt av sin pappa, en vid med en stor musse pigg på. Han tyckte den passa jack för musse hade lite arga ögon och så blir jack när han är en liten ligist haha.

Jack fick mig eller KÖPTE tredje twilight filmen..den ska ses ikväll!!

Annars var väl jack mest nöjd över att han fick åka buss och se bussar haha! HAn är ibland väldigt lätt road!


vi väntar på postbilen..


 

snart kommer posten, något litet gult såg jack långt där borta!


 

Och nu har han sett den!


 

hejdå posten vink vink!


 

pösmunken haha!


   

Han kan allt bara han vill och orkar försöka haha


   

öhhh pappa och sen knacka han på fönstret så att pappan skulle förstå han skulle titta ut på jack haha


   

Nya tshirten!

 

Igår kväll var peak väääldigt mysig och go. tror han var vääldigt glad över att han fått tre nya leksaker. tre enormt färgglada möss haha


 

zombie musen! peaks nya leksak som han är helt galen i!!


 

Ibland vet jag inte riktigt vad han tänker eller håller på med riktigt..


 

Haha jack fick käka lite pizza till lunch idag. Men det är ju fredag så ibland kan man tänja lite på gränserna haha 



 

Av twiggy - 1 augusti 2012 20:27

I måndags fick vi den eller jack. Den fantastiskt fina stickade sjömans tröjan som mormor och

hennes syster sonjat fixat åt jack!

Tusen tack. Jack blev så fin!!

 


Ska bara fixa kort att skicka till er nu!


     

Presentation


Du är början på nåt nytt och nånting underbart
För mig, för mig, för mig





Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards