Alla inlägg under november 2011

Av twiggy - 30 november 2011 23:13

Sista november och regnet det vräcker ner utanför fönstret, termometern visar även 6+ !? vad är det som händer!?


Idag har vi mått lite bättre eller sambon har blivit snorig och jag är väl än trött i kroppen men inge snor mera.

Jack han är väl inte så kry än, lite mindre snor men det rinner och han hostar som bara den, ton med slem i bröstet. Man hör hur han rosslar och har sig, så blir det inte bättre blir det vårdcentralen.

Idag har jag änteligen fått upp "jul" gardinerna och gjort lite fint i sovrums fönstret, i morgon ska dom vita hyllorna upp som farfar gjorde. Så Jack kan få sig en liten fin hörna.  

Har även hunnit med att bakat en hel del pepparkakor nu på kvällskvisten, slängdfe ihop smeten/degen i hår kväll redan för den ska ju stå över natten innan man kan baka. Det gick helt okej eller bra när man fått in knycket hur mycket mjöl man måste baka i degen. Tag sen man gjorde gammelmormors pepparkakor, men ojoj så goda dom blev. Är nog snart slut kan jag tänka mig haha.

Men ska nog försöka baka ut andra hälften av pepparkaks degen i morgon plus hinna med lussekatten. MUMS! Menar Jack måste ju få smaka lussekatter, han älskar ju kanelbullar så haha.

Till middag idag blevdet kött och klyftpotatis, det gick hem hos gourme prinsen Jack eller all mat går väl hem dock inte pyttipanna av nån konstig anledning.

Märks han börjar bli lite friskare med för hans aptit börjar komma tillbaka, det är skönt. Så i morgon ska vi nog ta oss ut på en promenad och få lite frisk luft.



Jack visar hur bra han kan gå OCH så vill han gärna klappa/jaga peak. Meeen peak är inte riktigt så förtjust i det haha. 


Sovrummet. Blev helt okej faktiskt.


 

Våran extremt stora julgran haha! MEN vi har en iaf.


 

Att bada är det bästa som finns, dock har Jack hittat pluggen som han drar i för det är kul när vattnet försvinner och han vet att jag ska spola av honom med slangen haha.


 

Peak ska då vara med överallt,han hann tillomed göra ett tass avtryck på en pepparkaka!!


 

Det här kommer nog bli bra, lite tjocka kanske men men..


 

Mmm vad goda dom blev. 

Av twiggy - 29 november 2011 13:13

Jösses, ja jag säger då det. Jack han har då fått mit envisa humör det måste jag då erkänna.

Han är förkyld, hostar nog snart lungorna ur sig. slemar och dreglar och på allt det tonvis med snor. Men han härjar och leker somom inget hänt, precis lika envis när han ska vila som när han inte är sjuk. tror han har fått lega i sin säng nu i 45 min. Han BEHÖVER VILA! Men vill han det? NEEEEEEEj Skriker han!!  

Men vem vinner om inte morsan hehe!


Så jag har passat på nu att pyntat lite nu när sovrummet änteligen är klart. Alltså tapetseringen är klar. Har då inte hunnit möblerat och fårr upp gardinerna men det kommer.

Skit snyggt blev det helt ärligt, så nöjd. Mörk gråa väggar och en vit fond vägg. Jag sov gott inatt kan jag säga även fast jag med blivit fökyld haha.

Sambon är inne i stan idag och spelar med sina modeller, Så jag ska försöka få ordning på hemmet eller så mycket som jag och Jack orkar vill säga haha. Kika på biljett priser ska vi med hinna med, måste ju bestämma när vi ska fara ner till släkten.


 

Här ser man lite utav den vita fondväggen och hur bra det passade emot den gråa tapeten.




 

Som sagt har ju inte hunnir fixat i ordningmen en liten växt gör ju det hela mycket mera trevligare haha


 

Vardagsrummet. Finns ju dock ingen julkänsla när det är GRÖNT ute!  


 

Fixade till lite myspys för en dags sen.


 

Hallen.


 

En trött förkyld fjärt myser lite på lekmattan  


   


Snor pussar är ju alltid trevligt! 


Av twiggy - 28 november 2011 16:39

Adventsljusstakarna lyser och makaronerna kokar. Det är måndag och ny vecka.

Jag har tydligen börkat blogga med   ja vi får väl se hur det går. Tänkte att det kan ju bli en liten blogg till the familj och vännerna hemma. 

Jack sover men ska snart väckas för lite makaroner och kok korv, se om man får i lille fjärt ngot. Hans förkylning och snor vill inte ge sig. Även jag håller nog på att få mig en släng av vinter förkylning, fan!

Men det ska inte hindra mig från att städa och julpynta här inte!

Måste även hinna kolla flyg ner till Dalarna i jul. Måste ju få så billigt som möjligt hehe.


nej nu kokar makaronerna snart över!


Hej!

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Du är början på nåt nytt och nånting underbart
För mig, för mig, för mig





Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards