Alla inlägg under januari 2012

Av twiggy - 31 januari 2012 16:26

Nu har jag inte bloggat på ett tag. Men orken har inte funnits riktigt. Har haft alldeles för mycket saker att tänka på eller göra.

Matten Har varit största boven. Hela helgen har jag varit grinig känner jag.

Fick boken i fredags och startade att plugga i lördags, allt gick verkligen bra. Det bara flöt på och jag förstog allt.. Tills det blev söndag och jag skulle plugga igen. Allt bara var som en gröt. Jag fattade absolut inget jag gjorde!

Jag blev grinig, irriterad och jack märkte det och gjorde allt han inte skulle! Åh vilken dag säger jag bara.

Pluggade lite igår bara, kände att jag inte kunde mera, hoppade över lite tal och tog det mest lugnt. Startade om idag, tog det lite lugnt och då gick allt bra, så nu ligger jag bra till igen. På torsdag är det lektion igen och då ska jag börja på ett nytt avsnitt i boken och det avsnittet kom jag till dag redan så det känns kanon. Så tänkte att i morgon ska jag gå tillbaka till de talen jag inte förstog och försöka mig på dem igen.

För jag menar vecka 7 ska jag ha prov på det jag inte förstog!?! JÖSSES!


Jack är en vilde, har han alltid varit och kommer alltid att vara haha Han gör allt han får och inte får hela dagarna. FÖRUTOM att gå i sina vinterkor UTE! Han vägrar gå ute. Inne kan han då traska på med skorna men inte när overallen åker på. HAn står still än. Men ska testa det mamma sa, strunta ta med pulkan eller vagnen. Utan bara gå ut vi och hålla han i handen, se om det går bättre. Ta med en spade och hink med hade jag tänkt.

Öva öva öva haha!


Igår tyckte inte Peak om oss kan jag tala om, vill ni veta varför? Jooo för han fick ta sitt årliga bad haha. Herre min gud vad arg han på. Grannarna måste ju ha trott att vi försökte döda honom i badrummet haha.

Meen han blev mycket fin, ren och len efter badet. Tror även han tyckte att det var skönt att bli avmed allt överflödigt hår.

Så efter badet igår fick vi muta honom med en stor skink bit för han inte skulle vara så sur och idag fick han en blötmats påse. snacka om nöjd katt just nu haha. Han står just nu i soffan på Jack´s fleace filt (dala filten han fick av sin gammel "troll" moster) och tassar. Han har hållt på i en kvart snart tror jag haha.


Annars är det väl rätt lugnt, inge speciellt som hänt.. det är vinter och kallt, inge kul alls. Lite för kallt för att jack ska åla pulka med så.. usch!



Middagen blev fläskpannkaka


 

Gårdagens lunch till jack. Mos med köttbullar och gräddsås


 

Jack har kommit på hur man kan ha sin badrock haha


   

      

Pommes är alltid gott haha


   

Jaa vad ska man säga, han är en toker haha


 


KOlla vilken fin snelugg han har fixat till alldeles själv haha 

Av twiggy - 26 januari 2012 14:25

Jack vägrar gå ute, han vägrar att gå i sina vinter skor haha. Får honom inte att gå.

Tar man ur honom ur pulkan/vagnen för att låta honom gå i snön så står han blixt stilla, tittar på mig som sitter på huk bredvidd och så faller han emot mig. Man ser på honom hur han tänker, nu får du ta emot mig och bära mit till pulkan haha.

Har försökt emd att låta honom dra pulkan med, men icke. DÅ tittar han på mig med blicken:

- den där kan du dra mig i, för jag tänker då inte!

Haha!

Men idag har jag testat och satt på honom hans kavat skor och gå i inne, det gick hur bra som helst. Lite klumpigt är det väl men det går. Så nu ska det övas och övas så han kanske nån dag vill ta ETT steg ute i vinterskorna haha.


Idag hoppas jag väl att min matematik bok kommer så man kan börja nån gång. Det är mycket dubbla och bubblande känslor över att läsa matte. Känns lite jobbigt men helt okej med. Mycket går runt i huvudet som ex. kommer jag klara det, tänk om inte. FÅr jag icke godkänt då? Eller får jag läsa en till termin? Varför gör jag detta haha!

Åh gud!


Oskyldig pojke leker jack.. ser att han har något filurigt för sig..

 

Hm vad kan finnas där borta..


 

AHA! Glas/burk/plast skåpet...(vi är inte förvånade)


 

Mohahaha jag tog en skål haha!



 

Efter denna bild fick jag lov att hjälpa stor tumpan ur vagnen för då hade han tryckt ner stora rumpan och benen så han nästan satt fast haha


 

Hysteriskt skratt åt pappa som gör knasiga grimaser och ljud!


 

Knas far och son. Jack håller på att dör av skratt!


 

Mac tjocko trycker ner hela soff delen hehe


 

se moster, han åkte lite pulka inne iaf haha


     

Här stog han stel som en pinne och vägrade röra sig!


   


Av twiggy - 24 januari 2012 19:04

Dagen D kom och dagen D tog slut.

OCH jag klarade av första dagen med matematik B! ..KAnske för att vi inte alls läste matte idag hihi.

Blev mest genom gång av hur lektionerna är upplagda, när vi ska ha lektioner,skriva massa papper och såna saker. Läraren Mattias berättade lite hur allt fungerar och allt sådant. Helt enkelt en bra första lektion.

Jag ska läsa matte i 15 veckor har jag bestämt och det är i normal tackt så ALLTSÅ ska jag ha mitt SLUT PROV den 23 maj! Helt sjukt att bara veta det och bara att veta det gör ju en helt galet nervös haha.

2-3 timmar om dagen ska man väl lägga ungefär för att hinna klart med ett avsnitt i veckan. För dom har räknat ut att på 15 veckor så ska man göra ett avsnitt i veckan.. Jösses säger jag bara haha.

Men men jag startar så fort jag får boken och sen så får vi se hur det blir.


Sambon och Fjärt har haft en bra dag, domhar degat och segat och lekt, haft det bra. Fjärt han äta innan jag kom hem med och han hade tydligen ätit en DUNDER portion med spagetti och köttfärssås haha. Knappt nå hade han spillt heller, duktig fjärt vi har 

När jag kom hem och klev innan för dörren hörde jag från sovrummet:

- gå och titta vem det var som kom!

Ut kommer jack springandes och sen stannar han och tittar på mig och ler stort. Hans blick sa ungefär:

- neej men heej är det du som kommer hihi.

Peak han klev upp när jag kom hem..altså klockan ett haha!


Så idag har vi tagt oss en promenad till ICA och handlat lite mjölk, för här hemma blev det stuvade makaroner och stekt falukorv. Mmm sa vi alla och somnade i soffan efter maten haha. Eller var väl jack som somnade först men gjorde inget tänkte vi för han hade tydligen bara sovit en halvtimme på förmiddagen..meeen något hände och vi alla somnade haha.


Just ja förresten min lilla  lilla paprika är ännu rödare nu!  

Av twiggy - 23 januari 2012 20:23

Uh ah åh vill spy men tröstäter en till peppis istälelt haha.

Fy jag vet inte om jag är redo för morgondagen, läsa matematik? Är detta jag? Kommer jag klara det?

Ja visst sambon ska hjälpa mig men kommer han klara av MIG när han inser hur koko jag är och inte förstår mig på matematik?! hahaha!  

Jaja det är morgon dagen, får väl se. Får hoppas det går okej iaf. Lite små nervös ändå, lämna Fjärt..när han är vaken, har ju mest gått eller åkt nånstans när han har sovit. Men det går bra. Han, sambon och peak kommer väl riva lägenheten hahaha! 


Idag har inte hänt så mycket, varit på promenad, blev vang idag, lite små kyligt ute. Visst endast -5 men det drog så kallt. Jag harvarit som en av och på knapp hela dagen. Glad ena stunden och så säger man nej du får inte riva ut alla nappflaskor.då går hela hans värld i spillror. Jösses vilket humör, han grinatoch gapar som om jag skulle ha tagit snutten ifrån honom hihi .

Men han somnade då snabbt ikväll iaf, men så blir det ju när man ska envisas med att endast sova mindre än en timme idag, på heeela dagen...


Fick ett fint kort på sigge bäbis och kusinerna älsa och ästher på facebook. Dom saknar Jack/oss och vill att vi kommer hem. Jack/vi saknar dom med och skulle gärna hälsa på... men allt går inte alltid. NU ska det ju här pluggas o grejas haha jösses. Får komma ner senare nån gång  


Satt nyss och kikade på lite kläder, saker, skor.. jösses vad jag vill vinna pengar och handla massor haha.

Nej men Jack kommer nog att behöva en ny vår jacka tror jag. den andra har han ju växt ur, han har ju ärvda men dom är änn stora och är mera vinter jackor. Han kommer ju behöva nå lite tunnare. HIttade en fin på lindex..får se om det kanske blir en sådant.

Själv är jag lite sugen på ett par Reebok easytone skor eller rump skor som jag säger, för så sa dom på reklamen haha. Rätt snygga för att vara ett par träningsskor. Skulle ju vara rätt skönt att ha ett par riktigt skor att gå i om man NÅN GÅNG ska ta upp alla motions promenader igen, men de blir väl mera till våren. Nu på vintern är de då itne ett dugg kul att motionera ute. Får nöja mig med att dra pulkan haha!

Men ska jag fortsätta äta som jag gör så lär jag nog röra mig haha får sätta jack på ryggen och springa lite haha!

Meeen vem försöker jag lura hehe

...MOT PEPPISARNA! 


 

I soffan under filten mellan mina ben hittar man peak eller värme elementet som han även kallas haha


Jack härmade mig och gjorde titt ut han med haha

 

Nakenfis på rymmen här om kvällen haha!


   

Hm..kostar kostar..

   

Visst var den väl lite fin? Jag gillar färgerna. Jack passar så bra i blått  

Av twiggy - 21 januari 2012 20:23

Pulka race men utan Peak. Han ville verkligen inte gå ut. Snö och pula var inget för honom talade han minsann om haha 

Så det blev bara vi tre pulka gick bra till slut. Jack såg en aning skeptisk ut och visste inte riktigt huur han skulle sitta. Han var som en vante, en le lös vante haha. Satt ett tag och sen blev han le lös och bara böjde sig bakåt så han nästan släpades bakom pulkan haha. Gick till ica handlade lite och sen pulkade hem igen och då gick de kanon. Var som att han fick in hur han skulle sitta och tyckte det var riktigt skoj.

För när vi kom in igen och hade klätt av oss ytterkläderna så kom han och bar på skorna, nästan som att han talade om att han minsann ville ut igen haha. Så blir mera pulka åkning i morgon om inte de blir kallare bara.


Så sen lekte vi inne och busade som vanligt, sambon gjorde mat. Blev bakad potatis med kyckling och vitlöks dressing/sås till. MUMS!

Jack fick likadant men gjorde en mildare sås till honom på turkisk youhurt, svartpeppar, pizzakrydda och lite salladskrydda. MYcket gott tyckte han plus sallad då.  Kan ju bara tala om att alla var proppus mättus efter haha.


 

Efter detta kort så blev han som en vante och bara böjde bakåt så han nästan låg på snön haha


   

Knas kamera mannen! Han ska inte få ha kameran nå mera haha


 

Detta var ju faktiskt inte så tråkigt, riktigt kul tycker fjärt!


 

Vink vink!


   

Testar lite nytt idag haha Före..


 

Och efter, lite kul. Ingen direkt annan smak men lite roligare haha märks jag har lite att göra ibland haha


 

Bakad potatis, kyckling med dressing och massa sallad!!Mmmmmmm!


 

Mmmmm för pappas goda mat!


 

Lite kvälls mys med majskrokar och russin, det är kanon det säger fjärt  


 

Min putte lilla paprika håller på att bli röd haha 

Av twiggy - 20 januari 2012 20:48

Idag har vi haft besök utav Jack´s kusin MOa, Hans faster Mia-Maria +magen och Staffan.

Det var mycket trevligt, dom kom med fika och Julklappar ifrån Jack´s Farfar, Farmor och Faster, även jag och lars fick. Det var en trevligt överraskning.  

Jack fick super fina vantar med reflex, det var bra för när jag tänker på det så är de ingen reflex på han vantar han har nu och sen fick han en stor fin mjukis "kudde" formad som en groda.Han blev nöjd kan jag säga. Dock tror jag att även nu att kartongerna var mycket roligare haha.  

Lars fick sin standard After eight haha, + vi fick en ljuslykta ihop av hans lilla syster Ida. Jätte fin!

Jag fick ett par super snygga leoprd öronmuffar av Ida hahaha! Sen ett fint packet med innetofflor och en lotion + dusch tvål, Luktade jätte gott.

Annars har vi nte gjort så mycket, eller jo var ju barnbidrag i dag så det är stora handlings dagen till Jack. Blöjor, välling, gröt, tvättlappar och allt sådan ska handlas plus lite mat. Men idag behövdes ingen välling handla så då slog vi till och köpte en fin stor blå pulka!!  Wiiee! Änteligen så att säga haha!

Så i morgon ska vi allt ut och testa den fina blåa pulkan.. om herr fjärt tycker det är skoj.

Så Heeela familjen ska ut, tror vi tar med peak med, han får ha sin fina päls socka på sig så han inte fryser hihi. Han blir ju inne med modet iaf, snygg brun päls krage hihi.  


Igår trotsade vi vädret (snöstorm typ) och åkte in till stan.. eller jag var ju så illa tvungen för jaghar juvarit så där koko och anmält mig till viva komvux att fåläsa upp matte B.

Hur dum knasig ja allt får man bli?! Vad har jag get mig in på egentligen? Förstår jag det? Jag menar jag kan INTE matte, jag ogillar det nästan så mycket så jag lite får säga hata, men hata är så starkt så jag säger att jag starkt ogillar matte. Men jaja, nu har jag ju registrerat mig, skickat in csn med så nu måste jag väl göra det. Fast jag har ångest..ångest är bara förnamnet..  


Nej nu inte tänka på det, ta en peppis och var glad... Ja just ja, jack har lärt sig ett nytt ord att säga.. Bajs!

Haha eller som han säger Bejs haha go unge!


Vet inte riktigt hur han har sovit för att få till håret så där haha


 

Så här sur blir man när mamma sagt nej för hundrade gången till att riva i skåpet haha


   

Majs är det bästa som finns. Fick Jack bestämma skulle han nog leva på majs haha


 

Får en peppis till efterrätt


 

Charmören på fiket inne i stan


 

Jack´s nya vantar


 

MIna super snygga öronmuffs haha


 

Ligger och visar grodan vart Kissen Peak ligger. Peak´s sov plats är uppe på garderoben.


 

Svårt att fotografera yrvädret när han dansade och pussade på grodan hihi 

Av twiggy - 16 januari 2012 20:07

 


Idag skickar Jack alla sina pussar och Kramar till sin underbara fantastiska "kusin" Älsa Pälsa som inte är så kry.

  

Av twiggy - 16 januari 2012 14:28

12.3 kg väger klumpen fjärt just nu och är 79 cm lång. Inte konstigt att alla kläder i st 80 börjar sitta precis haha.

VI gick ner till BVC lite på en chansning för att se om det var ledig bara för att väga och mäta, det varde också. Meningen var väl det att jag med skulle ha vägt mig men kände verkligen inte för det när vi var där såå det blev inte av.

Istället tar vi oss en tjock pepparkaka här hemm istället!! Haha!


Jack tycke minsan att vi skulle kluva upp 07:00 idag så det gjorde vi väl emd då, vette tusan när han klev upp så tidigt sist haha Men jag tvingade han att mysa lite i soffan efter vällingen för man behöver inte börja härja klockan sju på morgonen på en gång haha.

Men sen innan lunch vägrade han att sova idag igen, så jag kan säga att påväg hem ifrån BVC och ICA så var det en liten fjärt som somna gott i vagnen. HAn sov även genom hela avklädningen i hallen haha.

Han kunde ju visseligen ha sovit kvar i vagnen men han blir så galet svettig så han hade behövt bada och byta kläder efter den vilningen.


Hm undra vad man sa laga för mat idag då, Förslag?

Jack åtju fisk till lunch så det blir de då inte. Nå köttigt kanske haha


 

Sov frisyren alltså haha en liten lock som står rakt ut haha


 

Får "måla"  lite med pappa

Presentation


Du är början på nåt nytt och nånting underbart
För mig, för mig, för mig





Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards