Alla inlägg under juni 2012

Av twiggy - 30 juni 2012 20:17

Det regnar idag eller det öser ner till och från. Ena stunden regnar det och andra sekunden så häller gud ner floder med vatten.

Absolut ingen bra dag att gå ut i.. inne dag.. alltså en låååång dag med fjärten. Haha!


Meeen det betyder ju inte att man har gjort en massa, när de är grpått och mulet och regnit så tappar man lusten haha. Så städa toaletten får vänta tills i morgon. Idag har vi bara härjat och busat. haha!



 




Ny inköpt potta måste ju testas..än så sitter han bara på den och inge mera haha


 

Att ta kort på sig själv är väl inge svårt..


 

Här försöker ligisten ta min kamera haha


 

Svårt att ta kort på en speedad kille haha HAns nya shorts från mormor och nya tshiretn. Super snyggt!


   


Det regnade idag..öbehöver jag säga mera hehe

Av twiggy - 27 juni 2012 20:53

Ja så har det väl varit eller ja är man på semester så stannar ju allting lite av. Även fast man bara åker ner ill dalarna till familj o släkt så stannar liksom allt av. Men det är rätt skönt. Men nu är man tillbaka i verkligheten igen efter att ha varit hos mamma och pappa i 2veckor.

Åkte ner utan att någon visste om det, hade inte sagt något alls. Så spännande. Visste ju inte alls hur nån skulle reager!! Lite pirrigt och skojigt var det ju på samma gång haha.

Kan då säga att ALLA blev riktigt överraskade, trodde nog faktiskt att mamma skulle svimma där med stekpannan i handen haha och pelle trodde jag nästan skulle ramla in i buskarna ute. Han såg oss ju först när vi kom gåendes på vägen hihi.

Tilla pappa ringde pelle och sa han var tvungen att komma till dem, sa att det hade hänt en sak.. pappa kom och skrattade och pratade och ble nästan stum och hoppade till när han såg oss alla tre stå där i mammas hall hahah.

Var riktigt riktigt kul att få göra!!


Vi har haft det jätte bra, rätt fint väder och härligt. Muidsommar blev det fira hos moster och kenneth med släkt. Strålande sol och skönt. Jack var väl vild som vanligt men det gick bra ändå. Pelle ska ha en stor kram och tack för han var så snäll och tog med jack lite överallt på midsommar.. det hade du inte behövt men ett stort tack!!


Emma emma min bästade emma. Jag gråter.. vet inte vad som hände. Hur kunde detta ske. Hur kunde vi inte hinna träffas. Värsa tänkbara liksom!!

Men som jag sa.. jag flyttar in hos dig några dagar nästa gång haha LOVE YOU!


Kom hem igår..känns i kroppen idag att man reste nästan hela dagen igår. Rätt mör. Så skippade storhandlingen och städandet idag och åkte in till stan i stället och kiakde runt. Det var skönt, lite mycket folk men det är ju semester och sommarlov nu så man får väl icke klaga haha Leksaksaffärn hade änteligen tagit in normala pottor igen. Vägrar köpa nån som sjunger haha.å en vit fin potta har jack fått haha.


nej nu är jag för trött. I morgon blir det handla mat och städa.. tror jag haha!


Somnade på tåget efter säter..vi skulle hoppa av i borlänge haha


   

KOllar på fåren med mormor en mysig kväll


 

2sekunder senare satt han i piollen i regnvattnet med kläderna på!!


 

Äter man inte så mycket på midsommar grillningen så får man äta en smörgås hemma sen innan duschen. Menar det fanns ju så mycklet annat att göra än att äta hos "troll-moster" och kenneth.


 

Pelle hade kvar poolen sen förra året så jack badade och höllde allt vatten på sig själv.. mys!


   

Självklart man ska ha snygga solbrillor tyckte morfar haha


 

Lugnet


   

Morfar han kan han med badtunnor och grejer!


 

Att bada tunna var riktigt skönt tyckte jack. Dock räckte det med tio minuter haha


   


Plong plong låter det om man slänger ner stenar haha



Av twiggy - 9 juni 2012 20:26

Idag tog vi den älskade bussen som jack skulle ha sagt om han pratade, in till stan för att ha en skön dag. Det var ju tivoli där så det var väl egentligen därför vi åkte in haha.

Mycket roligt, inte så stort men alldeles lagomt för att ha en familjedag på. Karuseller poch massa lotter, godis och popcorn så klart med.

Jack tittade mycket på allt som rörde sig, mycket folk, vovvar, hög mysik och alla färger.. han var nog väldans imponerad tror jag. Väldigt tyst haha.

Vi struntade i karusellerna denna gång, hade tänkt att han skulle få åkt något men neej ta det nästa gång. Han fick vinna lite priser istället. PÅ wett ställe så vann han en stor blå glittrande påse som innehöll ett mjukisdjur som var en blixten McQueen bil, mycket fin. Sen vid nästa ställe skulle man dra i ett snöre för att vinna ett djur. Jack fick dra alldeles själv och han drog upp en KNALL blå pudel haha. ätte rolig och ful tycker jag men han älskade den.

Det bara lyste i hans ögon när han fick den, riktigt underbart att se.

Sen har vi fikat, jack fick äta lunch inne istan och så har vi bara promenerat runt. Jag har dragit mitt kort så jag vill knappt kolla hur mycket jag har kvar haha!! Men men två nya linnen,hårfär, tights och ett par shorts blev det iaf. Jag är nöjd!


På måndag ska vi till jacks förskola eller där han ska börja i Augusti. Dom har öppnings dag för dom har haft stängd sen Januari pga renovering. Så vi ska ditt på önnings dag.- Äta lite picninc och få se dom nya lokalerna. Ska bli skoj, men lite nervös.. Jack är ju så vild haha. han känns vildare än andra barn..jösses. Haha!


Mariekex till efterrätt är inte så dumt faktiskt.


 

Dock vet jag väl inte om det går så bra att äta kexen i en mugg med sked?!


 

Det var svårt att koncentrera sig att äta mat när det fanns en rolig liten bäbis längre bort man kunde kolla på.

Jack är väldigt faschinerad utav små bäbisar. Han är lite förtjust i dom.

- Bebis beebiis säger han haha!


 

Den enormt BLÅA pudeln haha med en jätte rosa nos haha!


 

En mycket nöjd kille kan jag tala om. Hans fina pudel...


 

I stadsparken kunde man få kika på massa konst som förskolebarn hade gjort. Skräpkonst kallades den. Hade gjort fina konstsaker av skräp. Med temat mat och bakvärk! Det var riktigt fina saker ska jag tala om!



Här hörde jack att dom spelade musik längre ner.. jack älskar musik kan jag bara säga. han började att digga och dansa på en gång!


 

Måste ju visa sina moves när man är ute bland folk och det spelas bra musik haha! Många som kikade och skrattade eller log emot han haha!


 

HIttade en alldeles egen ego bild tagen av herren jack själv haha


 

Vi tog oss en liten eftermiddags promenad här omdagen jack och jag.


 

-tittut!!



 

Plockade en liten fin blomma!


 

Att sitta eller stå och plocka med stenar är något jack kan hålla på med länge haha


 

   

Av twiggy - 7 juni 2012 13:22

Idag har vi haft en liten kusin träff. Moa och emil med mamma Mia kom hit.

Egentligen var det bara Mia och Emil som skulle komma, men när moa fick höra dom skulle hit så skulle hon promt med haha.

Fikade lite, tog oss en promenad till Apoteket, sen lunch här och sen däckade Jack kan jag bara säga. SAmbon hängde med mia in till stan, så nu sitter jag här och funderar eller jag vet att badrummet borde städas meeeeeeeeeeen så tråkigt haha.

Tvättar idag igen då, mycket som ska tvättas. Har haft saker på tradera som blivit sålda så måste tvätta allt.

Idag är det faktiskt sol ute och rätt okej väder, det värmde då lite när vi var ut. Får hoppas på bra väder i helgen så man kan ta sig in till stan, det är tivoli där så skulle vara kul att ta sig in.


Kusinerna Moa, Emil och Jack


 

Terrorist peak? haha


 

Undra om peak tror att hans svans skyddar honom? han lägger alltid över svansen så fint!


   

Jack hade enmanna band här om dagen. Så fint det lät hahaha


 

Go unge! Han är mysigt när han kommer och attackerar en med kramar men ibland är han lite farlig, man vet aldrig vad han har i baktanke haha


 


     

Premiärade på cykeln här om dagen, det var riktigt uppskattat tror jag. det verkade som det. Dock är väl hjälmen ingen hitt men den får sitta kvar iaf.


 

Hittade en bild från när jag blivit nyklippt. tror det är dags igen snart att frisera lite faktiskt. Svett ungen måste ju ha kort haha 

Av twiggy - 3 juni 2012 11:21

Ja ni hörde och såg rätt, det är juni helt plötsligt. Vart tog maj vägen. Hade vi ens maj..

Och förresten var det den enda sol vi hade.? Ja jag vet man ska inte klaga redan, solen kommer. Men jag tänker klaga ändå.

Mulet, grått och tio grader är inte vad jag hade väntat mig den3 Juni. Tittade på bilder ifrån 3 juni förra året. Då hade Jack tshirt och shorts på sig ute.. nu har vi lång byxor och jacka, även mössa ibland. GALET!


Jack är envisare än envisare.. envisare än mig haha. Han gör allt man inte får , lyssnar absolut inte och gör allt han tycker han vill och får. Tror jag kommer bli gråhårig snart.

Men han är söt ändå 

Han har ju lärt sig att klättra i sin vagn nu med, helt plötsligt här en morgon så satt han bara där i när jag kom ut i från köket haha. Det var inga problem,. han visade mig så gärna hur man gjorde. Det var bara att ställa sig på däcket och sen klättra i. Inga konstigheter där inte.

Även stolar kan han nu eller ibland klättra upp på. Hittade honom stående på köksstolen och tittade ut genom fönstret här om dagen. Lätt panik fick jag då¨haha.


Den 6 juni 2011 satt jag och jack ute på gräsmattan och lekte.. kan vi inte göra nu kan jag då bara tala om haha


 

Prick ett års den. 3 Juni2011 och det var fint väder ute..


 

Heter man jack och det är söndag morgon då får man faktiskt äta korvbröds smörgås till frukost med ost och leverpastej på!


 

Jag hittade världens roligaste polkagris i fredags hahahaa


 

Tog tag i saken och målade jacks fina gunghäst igår. Den har ju bara vart träfärgad men de är så tråkigt. Funderar på att måla något på ryggstödet med..


   

Jack har hittat eller han fick LÅNA en tuschpenna av mig och blev fast. Nu vägrar han nästan rita med kritorna haha Men han är rätt duktig. Han stoppade bara in pennan i munnen 2 gånger, han lyssnade FAKTISKT på mig denna gång haha Dock färgar han ju fingrarna lite mendet gör ju inget, går att tävtta bort. Det fina strecket i pannan vet jag dock inte hur han fick dit eller när haha

Presentation


Du är början på nåt nytt och nånting underbart
För mig, för mig, för mig





Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards