Alla inlägg under september 2012

Av twiggy - 20 september 2012 15:02


  Jack hysteri dansar i nån sekund. trodde han skulle dansa som hanbrukar till denna låt. Men icke haha!


Peak leker med jacks haklapps snöre haha
 

Av twiggy - 19 september 2012 13:32

Ja det är sant verkligen, veckorna flyger verkligen fram. Tittade till i kalendern och blev helt paff när jag insåg att det är ca 5 veckor kvar ENDAST tills Jack fyller 2 år!!

2ÅR?! vad hände, hur blev han så stor? han var ju nyss plutt och lärde sig att stå upp..Jösses haha!


       

Vart försvann denna knubbis haha Ska han redan fylla 2 år? ojoj!


Måste börja funder vad han ska få i present med.. men tror jag har lite små aningar faktiskt. Måste nog kolla över vad han behöver med, i klädväg och allt sådant infölr vintern.


Sailor Jack´s önskelista..just nu:


- Pennor och målarfärger

- Ritpapper

- BUSSAR, allt som har med bussar att göra!

- Kläder, storlek 98 och uppåt.

- Lektält

- Små leksaks Bilar


Tror även jack kommer komma på mera hehe!



Av twiggy - 17 september 2012 10:15

Ut i sogen har vi varit två gånger denna helg. Mycket mysigt med sol och fint väder. Jack har sprungit över stenar och rötter, ramlat på både rumpa och näsa men inte har det gjort nägot.

Ätit blåbär så hela han har varit blå ärligt talat haha! Men kul har det verkligen vart.

Jag plockade lite blåbär, så vi fick väl ihop en liten skål full, så igår blev det blåbärs ugnspannkaka. MYCKET GOTT!

Meen fick ju lov att plocka i min hink och sen plocka snabbt i några blåbär i jacks hink för annars var han snabb och skulle äta upp mina små blåbär haha!


I lördags var vi med ute i skogen, men då hade det regnat så mycket under natten så de var rätt blött ute men det gjorde inte så mycket. det var mysigt ändå. jack sprang då i alla vatten pölar som fanns haha


   

Klara fördiga spriiing!!


       

Det ser ut som om jack pekar och visar och visar vägen för sin pappa haha!


     

Mors lilla..jack haha!


 

Jaa moster de är ju inte som dina 29 liter lingon men en liten skål iaf haha


 

Alltid kul med nya lekparker eller om man inte varit i dom på länge!


 

  


     

Fick några bilder av sambon som han glömt skicka över på när jack bakade eller degade med bull degen haha


 

Här fråga jag om han kunde vinka till hampus och det kunde han, även skrika bullaaaa!!


 

Lilla farbrorn jack haha!


 

Tog oss en kvälls promenad då pappan åkte in till föreningen för att bygga på sina modeller. Plus jack somnar så mycket bättre med en liten kvälls promenad opch frisk luft.


 

Flingor och mjölk med nykokt (sur) hallon, jordgubbs, vinbärs sylt till. men det var gott ändå.


   

Av twiggy - 13 september 2012 14:00

Det är vad jag kallar dagis baciller haha.

Först åkte jack på en förkylning så han har varit hemma ifrån dagis hela veckan. dock så var det planerings dag i måndags så dagis var stängt då ändå. Nu har hans släååt men han är massa hostig men ska få gå på dagis i morgon iaf. Det behöver han..och VI haha! tror han fasiken har haft mera energi nu när han varit sjuk än innan haha!

Så nu har jag åkt på förkylning, fy farao säger jag bara! JAg gnäller på killar som gnäller över deras förkylningar men jag gnäller fasiken lika mycket haha!

Så idag har det inte hänt så mycket, jack har väl mest spårungit runt med sina gummistövlar inne och härjat haha Vart ut på en lite promenad för att få lite frisk luft. solen var riktigt varmt men vindarna är något helt annat än varma!


Och i förrgår fick jag se nå märkligt.. skulle ta och göra rent en av jack nappar då jag titta till på själva napp huvudet att det var ett stooort hål i det!?!?! tänkte hur i hela friden har detta gått till?!

Men kom på att jack har börjat att typ tugga eller bita och slita lite i napparna så dom har helt enkelt slitits ut. Så täntke först inte mer på det, utan kastade den nappen men så kom jag på att lika bra och kolla de andra med.. jo men visst, ALLA utom EN napp var det så på. Så det var bara att kasta alla dom och gå och köpa ett paket nya nappar haha!


Nya stilen, stövlar, blöja och jacka! Inte illa haha!


 

påsman jack! han är helt tokig i påsar. och galet arg blir han när han inte får en ny påse. då man säger att men jack du har ju typ 8 påsar bland leksakerna! ahha


 

köpte mig nya muggar på ica igår. Hade en slant kvar från pappa så då inhandlade jag dessa. riktigt nöjd!


   

Se så glad man kan bli när mormor skickar paket och det är massa godsaker där i som russin och riskakor. Även tre nya fina nappar fanns med. Super bra!


 

En seg, trött och super förkyld jack fick mysa ner sig i soffan med massa böcker!


 

Att vara förkyld är ingen hitt men det stoppar inte jack från att vara som vanlig ändå. Men lite hysterisk kan man bli när snorety rinner och man nyser mer än vanligt! Så då kan bullar vara en liten tröst. Dock vet jag inte om det gick såå bra att äta bulle i glaset haha!


 

Nån som är sugen på en liten puss kanske?! hehe


 

Premiärade med nya fina handduken eller vad man ska säga det är, som jack fick av pelle. Riktigt mysig var den! Verkar som jack tyckte det med!


   

Av twiggy - 6 september 2012 10:44

Ja vad hände med månaderna och sommaren och mitt inlägg.

Jevla dator hade jag skrivit en massa och så låser sig datorn! Skiiit! Tänker inte skriva allt men lite kanske haha!


mamma och pelle var här förra veckan. från tisdag till fredag. Det var riktigt härligt och kul. tror jack tyckte det var mest kul. Mor mor följde ju med och hämtade honom från dagis och det var riktigt skoj märkte jag. Han frågade även på måndagen vart mormor var när jag hämta han. sötunge!



Dagis går framåt för jack. Att läna på morgonen är upp och ner fårn dag till dag. Idag ghick det riktigt bra, blev nån lite snyft när jag skulle gå men då tog fröken honom i hand och gick in till dom andra barnen. Så det går bra.

Nu äter han ju på dagis med haha i början åt han ju bara en smörgås men nu har han gått frn det till att kunna äta två portioner haha! Det är utmattande att leka på dagis med alla barn!


så nu kommer bilderna IGEN!


Föröskte ta lite mys bilder innan bussen kom. men efter tre bilder så sa jack stopp och puttade bort mig. Det fick räcka plus jag skymde ju vägen så han kunde ju missa när bussen kom haha!


   

Jack fick sig en ny vintermössa inne i stan och även en ny leksaksbild. En polis denna gång!


   

Jack fick vara med att baka denna gång. dock så åt han väl mest degen eller hackade i den men lite skoj hade han. OPch nån lite bulle med lite hjälp fick han allt till!


 

Jösses jag tror jag har deg fram till jul haha!


 

vi tog en kvälls promenad till en av lekparkerna, det var skoj fast det hade regnat och var blött :)


 

crazy jack haha!


       

Här kan jag tala om att jack var föy förbannad...för att han inte fick på sig blöjan själv! och jag fick då rakt inte hjälpa till då blev han bara argare haha! tror jag aldrgi sett han så arg över en blöja haha!


         

Vi målade skönhetyen och odjuret och lyssnade på iron maiden haha!


   

ibland ska han då vara med överallt peak!


 

jack talade om att nallen hade bajs så då fick nallen med en egen blöja haha jack kikade lite konstigt på nallen och sen på mig haha


     

Kusinerna, jack emil och moa!


 

Detta lilla hus som moa hade på gården tyckte jag mycket myket om. han grejade och fixade där inne. man kunde ju öppna dörren, och alla fönster kunde man stänga och öppna!


   

Moa försöker visa jack hur man ska spekla bowling men jack vill egentligen bara kasta omkull alla käglorna men det tycker INTE moa var så skoj haaha


 

det kan bli tröttsamt att vara ute en hel dag med sina kusiner. Så dår får man somna i bilen påväg hem hihi


 

Jack har fått lånat sin kusins gamla säng. Så nu tränar vi med detta. än så länge går det rätt bra faktiskt!


   

Jack och mormor målar, eller mormor försöker fånga jack på bild men det är inte alltid det lättaste haha


 

Jack så super fin i sin nya stickade tröja från gammel mormor!


 

Haha hittade jack sittandes i köket och läste sin bok!



Presentation


Du är början på nåt nytt och nånting underbart
För mig, för mig, för mig





Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards