Alla inlägg under december 2011

Av twiggy - 13 december 2011 20:52

plus minus noll.. jaa det är december och igår hade vi -14 grader och idag har vi +2 och regn.

VAD ÄR DETTA?!?! Nu får väl dett väder ta och rätta till sig så det kan bli lite fint ute. Man skulle ju kunna tro att det var oktober eller något.

Jaja, idag är det Lucia och vi tog lite Lucia fika inne i stan. det var mysigt, hann hitta två julklappar till Jack så nu är nog han klar tror jag. Kanske komemr köpa nån till i Dalarna så han får några av oss där nere med haha.

Annars har det fasiken inte hänt så mkt, Jack springer och gör massa saker på en och samma gång haha, man hinner inte riktigt med i svängarna känner jag.


Här om dagen så sa Peak ifrån, han tröttnade på att ack jagade/sprang efter honom så det blev en tassning på handen. Så nu har jack ett fint litet klo märke mitt på handen hihi. Meeen tror ni att jag brydde sig om det? nej nej han är på peak lika mycket nu som före den händelse haha.

Men vet inte riktigt hur Peak resonerar för ena stunden så blir han arg på Jack och andra stunden så får Jack lägga ner huvudet på peak´s rygg och mysa lite haha.


Nu står det inte på förens vi ska flyga ner till Dalarna, det ska bli sååå roligt. VI alla längtar jätte mkt. Tror Peak längtar med på att få vara själv haha.

I morgon är det småttis som gäller, träffa lite barn och härja lite, det är bra för Jack. Han blir rätt lugn hela eftermiddagen sen då haha. Det behövs för det är mycket som står på schemat innan vi ska flyga.


nej nu blir det film och avslappning!


Tredje advents frukost  i söndags.


 

Jack står och tittar på dom fina luciorna på tv plus jag tror han försöker klättra upp på bänken haha


 

Lucia fika/mellis inne i stan.


 

Så här blir det när man jagar peak och peak tröttnar till slut. Ajaj men så går det!


 

Bad efter att ha goat medpeak fick det bli, så det inte blev nå allergi utslag i ansiktet


 

Nys när jack har somnat står alltid på schemat haha


   

Peak den store hihi


 

Pappa bygger torn som jack kan riva, det blir man överlycklig för haha


 

Jack ser lite filurig ut, undra vad han tänker.


 

Jack myser lite på Peak hihi kärlek! 

Av twiggy - 9 december 2011 13:38

Tänk att på en vecka så kunde det bli vinter. HEla förra veckan var det höst väder och i måndags började allt. Nu har det snöat till och från hela veckan, så nu är det ett vackert vinterland.

Men jag tycker då att det kunde väl iaf sluta blåsa, vi höll ju på att blåsa bort idag när vi var ut. haha gudvad det ska klagas på något hela tiden. 

Jack har då fått stått och suttit lite i snön idag, kan väl säga att han såg väl itne så där imponerad ut, tror han mest undrade varför jag satte honom där i snön haha 


Igår så gjorde vi lite mys till middagen, vi fixade till ett litet mini julbord här hemma. Lite prinskorv, köttulle, sylta, skinka ja det man brukar ha. Kan då tala om att Jack kommer äga på julbordet i Dalarna. Han kommer nog äta mest av oss alla haha.

Så i morse fick han en liten julskinks macka till frukost den MMMM:ade han åt och åt upp med stora tuggor haha! Så att mata honom är då inga problem kan jag tala om. 


Hahaha idag när jag pratade med pappa i telefonen, stog jag i fönstret och kikade lite på mina blommor där och för jäätte jääättte länge sedan så stoppade jag ner ett paprika frö i en utav blomkrukorna OCH NU upptäckte jag att jag har en litenliten paprika på lilla växten hahaha!!


Nu är det bara en vecka kvar tills vi ska flyga ner till Dalarna. Det ska bli kul. Kul för JAck om inte annat. Vi längtar väldigt mycket 


Jack´s lilla jultallrik, tror han åt upp nästan allt!


 

Haha ser ni lilla paprikan haha!


 

Julskinka på vörtlimpa, det ni! Det är grejer det haha!


 

Jack använde silen till en hatt.


 

Hej mitt viiiinterland!


 

Haha långt där inne finns han, lilla fjärten!


 

Dunder klumpen, det är jack det.


 

     

Av twiggy - 7 december 2011 19:29

Idag har det verkligen snöat och varit kallt. Hela -10 var det i morse när vi klev upp. Så när vi kom till småttis/öppna förskolan var vi väldigt röda om nösan och kinderna haha.  

Så hela förmiddagen har vi spenderat på småttis. Det är skoj det tycker Jack. Var inte så många barn där idag men det var väl för de var så kallt i morse. Men tre barn var vi iaf. Olover och Jack har träffats för och är ganska lika, ska leka med exakt samma leksak och kan inte leka med något annat haha. Dante är lite mindre så han tittade mest på dom småknas pojkarna som satt och plingade på samma telefon haha.


Efter det har vi inte gjort så mycket, sambon åkte in till stan för att spela med sina modeller, Jack han tog en tupplur på 2½ timme haha jobbigt att vara på småttis   

Så idag har jag och Jack ätit middag alldeles själva till och med peak som brukar vara runt oss när vi äter sov haha. Idag gjorde jag potatismos och köttbullar, fixade faktiskt till en egen köttbulle sås med haha.

Vill inte ge Jack nå pulver såser, inge bra. Så jag hade lite creme fraiche kvar som jag blandade med lite vatten och mjölk i en kastrull och hakade i en köttbuljon och sen fick det koka upp, hade i lite mjöl med som redning + peppar. Det gick hem, blev faktiskt krämigt och gott till moset. Jack smackade och mm:ade så det gick hem 


Nu sitter jag här med peak över mina axlar som en papegojja och hör hur jack ligger i sin säng och talar om att han ska minsann inte sova. Haha! 

Nej mera glögg säger jag bara!



Köttbullar och mos med köttbulle sås haha   

Av twiggy - 6 december 2011 22:05

Idag har det varit Jack´s olycks dag eller han har varit på topp humör, i flera dagar faktiskt. Han har sprungit, härjat, lekt och varit full fart i och idag var det lika.

Men idag var han mera klumpig, började med att i morse så gick han runt vardgasrumms bordet sju hundra gånger och så skulle han arva hörnet på bordet MEN på något sätt snubblade han till och ramlar framåt men slår i munnen på kanten med en smäll. Jag hoppar upp ur soffan och lyfter snabt upp den vrååååål skrikande Jack tror att allt är bra tills vi kommer in til köket då blodet verkligen forsar ur munnen! Hur lättär det att få stopp på forsande blod i munnen egentligen?! Inte lättoch inte lätt på en gråtande ett åring kan jag säga.

Men till slut lugnade Han ner sig och jag fick skölja hans mun med massa vatten plus ta blöta tvättlappar och trycka emot tänderna och läpparna för att försöka förstå vart blodet kom ifrån. Men vet inte riktigt än vart det blödde.

Blodet slutade till slut iaf och blev bra. Tror att han slog i tandköttet eller framtänderna men verkar inte som att det blev nå allvarligare än blod. Men panik var det kan jag säga!!

Men tro inte att de är över nu haha för bara nån timme efter så är han i köker och ska "springa" till sina leksaker men ramlar och dunkar in pannan i dörrlisten så han får en stor bulla. Haha stackars pojke!

Men fortfarande tro inte att det är ööööver haha. Nu på kvällen när han skulle bada, så halkar han på handduken på golvet, hinner inte få tag i han så han gör nån pirruet och dunkar sen i pannan i golvet, PRECIS på bulan. Så hans bula är nu två gånger så stor som den var tidigare! Men nu när han halka så tror jag han blev mera rädd för att han halkade och tappade balansen än atthan dunkade i bulan.

Stackars min plutt!     

Så idag har han faktiskt fått smakat en lussekatt som lite plåster på såren. Han gillade den men tror fortfarande att kanelbullar är det bästa han ätit haha.

Vi haräven hunnit vart till vårdcentralen/BVC för att låta en doktor lyssna på Jack, han har hostat så fruktansvärt mycket och rosslar i bröstet. men BVC som ci fick träffa sa att det inte var nån större fara. Han andades fint, var allert och pigg. Slemmet gör man inte så mycket åt små barn när det är löst. Det får man bara hosta upp eller kräkas upp eller som jack dregla upp hihi. Så ingen större fara på honom alltså förutom alla fall olyckoridag då. Stackarn!

Så i morgon ska vi gå på småttis hade vi tänkt så Jack kan få leka lite med andra barn och träffa lite folk. Ska bli skoj!



Jack äter sin första lussekatt och pratar lite med den 

Dagen middag blev makaronipudding!


 

Peak fick lite lyxmiddag idag, Måste ju skämma bort han lite nu när vi ska åka bort nästa vecka och han ska få ha barnvakt hihi


 

Jacks första lilla lussekatt. Han käkde upp russinen först haha


   

MAn ser inte bulan så mycket men man ser liiiiite rött haha  

Av twiggy - 5 december 2011 21:14

Eller ja nu har man ju lite julkänsla iaf förnär vi vaknade i morse så var det vitt ute. Det hade snöat hela natten, inte för att det var mycket men den låg kvar och den var -2 ute. Riktigt mysigt.

Jack tittade ut genom fönstret med stooora ögon kan jag tala om, men tror han tyckte det var lite mysigt när vi sedan gick till ica haha.  


Idaghar vi inte gjort så mycket, eller dagen har gått fort, vi skulle fått färmmande men tror det blev lite sent för Tomas (lars morbror) att komma så det blir nog en annan gång. Annars har väl Jack mest varit i högform. Han har gjort allt och lite till. Springer så han halkar och ramlar på näsan men inte gör det något baraatt hoppa upp och sringa lite mera haha.

Vi funderar på att ringa vårdcentralen i morgon iaf, han rosslar väldigt mycket i bröstet och villitne att det ska bli något värre. Nu när vi ÄNTELIGEN har beställt flyg biljetter ner till The family och släkt haha. Så vill bara vara på den säkra sidan  


Nej nu ska jag glufsa i mig lite lussekatter och peppisar (kommer se ut som en julgris och julen har inte ens börjat, JÖSSES) Lägger ut lite bilder och video på Jack istället.


Jack the sumo haha. Han kommit på att han reser sig som en sumo brottare haha


 

Myspys Jack  

 

Se det snöra se det snöar det var ju roligt hurraaa!!


   

Myyyyser i sängen  


Mjölk och vörtlimpa det är grejer det!


 

Som sagt Jack har varit överallt. han hann även riva ut min troslåda innan han rev ut alla sina leksaker.


 

Här har jag just sagt till honom att man bara får titta på julgranen och inte röra. Då titta han på mig och petade på en kula! prutt unge!


   

Jack är mycket intresserad när man lagar mat så jag tror han försökte härma sin pappa här.


 

Vad tror ni? Skulle han passa i långt rött hår? hihihi

 

Av twiggy - 4 december 2011 10:56

Då var det söndag igen, 2 advent meen man skulle kunna tro det är september/oktober så mycket det blåser och regnar ute. Ja igår hade vi ju iaf tre minus men idag är det nog fem plus igen. USCH!  

Jaja bara dricka sitt kaffe och äta sin skinksmörgås och låtsas det snöar ute haha.


Hela helgen har vi mest tagit det lugnt, inte varit väder för att vara ute riktigt. Igår var det ca 3 minus som sagt så då tog vi bara en kort promenad, vill inte jack ska hosta ännu mera, men han har blivit bättre så förhoppningsvis slipper jag ringa vårdcentralen i morgon.

Just ja i fredags var Lars bort till Rut och Per eller bort.. dom bor fem meter ifrån oss haha.l Han gick över men en påse pepparkakor, en påse lussekatter och en flaska glögg. Som tack för att Jack fck en födelsedags present (bättre sent är aldrig) och för att dom ställer upp och är kattvakt åt peak när vi åker ner till Dalarna. Dom blev jätte glada  


Jack har suttit och visat mig nu på morgonen alla kläder han önskar sig i julklapp hehe 

Han växer ju så det knackar så han måste ha 86 nu när man ska handla kläder till honom. Stora killen.

Han har även sagtatt han önskar sig massa roligare leksaker exempelvis musik instrument, så ska väl försöka hitta något. Lek och lär leksaker är med roligt. 


 

Onepice/jumpsuit från Kappahl

 

Pyjamas från Kappahl

Tröja från Kappahl

 


Super snygg skjorta från Kappahl

     

Byxor och Pyjamas från Lindex


Pyjamas från Lindex

   

Bodys från Lindex 


Byxa/tights från Lindex

     

Byxor från Lindex



Av twiggy - 2 december 2011 20:50

"Snart kommer änglarna att landa

snart står morgonen i brand.."


Äh vad jag får jul känsla när man hör Ulf Lundell sjunga den. FÅr lite känsla tillbaka då man var hundvakt åt kusinerna älsa och Ästher på jungfrugatan. Alltid samma tid på vintern, vid Lucia. Då spelade vi Ulf Lundell på hösta nivå, jag och vovvarna haha 


Igår kväll blev det massa lussekatter bakade. Har kommit på att baka är ingen ide att försöka sig på när Jack är vaken haha han är inne i nån göra-allt-mamma och pappa-säger-man-inte-får-göra period! Han pillar och rör allt, säger man ajabaja elelr nej så tittar han på en, flinar, skrattar och öppnar exempelvis lådorna iaf. Spelar ingen roll att han klämts sig ca tre gånger i kökslådorna, han är där iaf. SUCK!

Jaja tillbaka till lussekatterna, dom blev faktiskt riktigt bra. Inte torra, inte ogräddade utan faktiskt bra haha

Dock måste jag väl tatag i den andra halva utav pepparkaksdegen somligger och väntar i kylen. Det är faktiskt inte så vidare kul att trycka ut en massa peppisar haha.


Jack går mer och mer för varje dag, han gå nästan bara nu, hanhar även lärt sig att ställa sig upp från att sitta till att stå. Han är super duktig. Märks han tycker det är kul att gå för han jagar stackrs katten peak hela tiden haha. Dock tycker INTE peak det är så lustigt. Inte heller när Jack FÖRSÖKER klappa honom, jag säger klappa kisse fint och jack dunkar till peak på svansen haha. Stackars peak!


Idag orkade vi inte vara hemma i detta snor hem nå mera, vi tog bussen in till staden. Jack ärfortfarande massa hostig men det blåsteinte lika mycket idag så då klädde vi på han varmt och drog in. Självklart var det galet mycket folk bara för det. Men det var skoj ändå, längesen man åkte in till stan. Bara för att jag hade bestämt mig för att hitta julklappar till Jack blev jag super snål och bara hittade en julklapp. Det är ju försjutton SKIT DYRT med leksaker! Fan man ska ju vara rik helt enkelt.

Men hittade iaf en grej som tror ack kommer gilla, Ett städ set haha. En dammsugare, mopp, skurhink, sopborste bland annat följer med plus en städvagn så mankan ha alla saker med hahaha 

Men hittade iaf en mössa och ett par nya varma vantar till honom. Han har ju sina fina stickade vantar som hans gammel mormor stickat men han behövde ett par till som man kan dra upp långt över armarna och som tål vind. Själv hittade jag ett par tok snugga svarta stövlar på skopukten som jag tror jag vill ha men vet inte riktigt om det är min stil haha men sköna var dom iaf. Får väl se vad som händer men just nu så är dom för dyra för mig haha. Haha tror jag ska döpa om mig till snål-tanten!   


Imorgon ska jag försöka få tag i min bror och prata om beställa biljetter. Men han är ju hos sin tjeeeeej så det blir väl svårt haha.

Men nu kallar soffan och skumtomtarna på mig så måste sluta.



Jack Tackar för den goda vörtlimpan som han ÄLSKAR! 

Ser kanske inte såå gott ut men det var det. Jack´s lunch. Ugnsbakad/klyft potatis med vitlöks kyckling gryta. Han älskade det. Dock äter han ju allt så haha


 

Mmmm!!


 

Wiiie hyllorna är uppe!! Sååå snyggt det blev!


 

Jack´s egna hylla. Änglarna från hans mormor. Stenen från hans morfar och Jack tavlan har han fått från hans bästis Fia  


 

Tack moster för den fina spegel..som jag målade om men kolla vad bra det blev   


 

Jack i sin nya snygga mössa   


Presentation


Du är början på nåt nytt och nånting underbart
För mig, för mig, för mig





Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards