Alla inlägg under april 2012

Av twiggy - 29 april 2012 20:12




Idag har det varit en solig och varm dag. Inga överdragsbyxor idag inte för Jack. Idah körde vi jeans, det tror jag han gillade mycket bra. Sköööönt!

Hann stor handla på förmiddagen, snälla per hämtade upp Lars med alla kassar så vi slapp bära hem allt. För det behövdes verkligen fyllas på nu, nästan tomt i kylen och frysen haha. Men nu finns det massa mums!


Efter det har vi varit ut på lång promenad, jack har fått sprungit runt och hörjat, märks han gillar detta väder. Vem gör inte det liksom?!

Vi bestämde oss även för att premiära med grillen idag OCH guuuud vad gott det blev. Visst jag har ju redan premiärat med grillen hos mamma och pappa. Vi grillade kotletter, champinjoner, majskolvar och lök. MUMMA!

Tror jack skuylle äta ihjäl sig på majsen haha. Han älskar ju majs men grillad majs var nog de bästa han ätit!


Efter maten tog vi oss en till kort promenad, bara runt kvarteret, tog ingen vagn heller så jack fick riktigt springa av sig, för han hade då sju hundra liv i kroppen efter maten. han stor njöt i kvälls solen. han dansadfe och hejade på allt och alla. HAnn även hälsa på en hund, då hann jack sätta sig på marken och klappa i marken ( så han gör när han lockar på peak) haha men voven ville inte komma till honom haha.

Så idag somnade han fooort fort kan jag då säga  




Innan frukost kan man alltid pussla lite i soffan MED pusslet i knät haha


 

Frukost-tv får man ha när det är söndag.


 

  


 

Vårdans?


     

Pappa är bra att ha när man ramlat och skrubbat knäna lite


Jack körde lite vårdans när vi tog oss en kvälls promenad

 
 

Av twiggy - 27 april 2012 08:31

Igår händet det, jag klippte mig! Jag hade tid hos en super duktig frisör..som jag förövrigt nog kommer fortsätta gå till. Emmma på blablabla var super!

Sist jag klippte mig var 2009 haha Så det var väl kanske dags. Men jag blev iaf super duper nöjd.

Hann även springa in på Lindex och utnyttja mina 50 kronor i rabatt jag hade, så jack fick sig ett par nya jeans!


Jag är förövrigt förkyld, längesen jag var det och jag hatar verkligen det haha. Är inte gjord för att vara förkyld haha!



Jack håller på att dö av skratt när hans pappa sjunger imse vimse spindel på ett nytt sätt haha


Före..


 

10 cm kortare, snelugg och massa uppklippt.. plus sidecut nteligen snygg haha


   

Jack kör på snelugg med hihi


 

..Spola spindeln booort!


     

Nya jeansen..lite svårt att ta bild på honom när han står och drar i byxorna plus dansar haha

Av twiggy - 24 april 2012 20:09

SIGGE BÄBIS!! JAg ska köpa något fint till dig!

Stackars lilla bäbis kissen, du får inte vara ute och slås så där. Fast jag tror inte att du slagits hihi.

 

Krya på dig en massa vår älskade kusin kisse bäbis!



Sen slänger vi in en knas video på jack haha! Han och mormor stod och gjorde massa ljud, MEn plötsligt insåg han att jag filmade honom ahha


 

Av twiggy - 24 april 2012 19:26

Ja ibland kan man ju undra om Jack härmar Ronja Rövardotter!? Han skriker rakt ut när det inte går som han vill, han inte får något han vill ha eller när han är sur. Och med skrik menar jag verkligen skrrrikk!

Ett ljust högt skrik, nästan lite tjejigt haha. Helst när han står och leker med videofilmerna och dom inte ställer sig som han vill eller ramlar från bordet. Då skriker man så hela umeå hör haha!


Även nya dans moves har han börjat med, han vickar lite på rumpan nu med haha Inte bara armarna i luften och lite rörelse på benen, nu kan även rumpan vicka lite hihi!


Annars rullar väl det mesta på här, lite trött och oinspirerad att skriva av mig bara. Vädret är väl si och så, regnat mest och varit en massa grått ute, så inge visare att gå ut. Man vill mest sitta inne och trycka i sig godis haha!

Tror jag ska börja med CD dieten..CANDY DIET! haha!


På torsdag händer det grejer.. javisst de är matte som vanligt då men det händer en till grej, Tänker icke säga vad.. kommer komma bild om jag blir nöjd hihi!


Blåbärs yoghurt och smörgås till frulle..


 

Äpplena sluuut säger jack.. dopck undrar jag vad peak håller på med i bakgrunden..


 

En tidig morgon på NUS-Norrlands Universitet sjukhus. Jack skulle på läkarbesök efter öntgen på njurarna plus ta lite prover.


 

Efter det blev det ficka och mellis på fiket. Här äter jack upp halva sin pappas smörgås. Godare än sin mat ju haha


 

Förövrigt så gillade INTE jack blåbärs yoghurt haha! Alldeles för surt!


 

Haha jack attackerade Albin ett x antal gånger hemma hos mormor haha


 

HIttade tt par långkalsonger i en låda som man kunde springa runt med haha 

Av twiggy - 22 april 2012 20:57

världens bästa älskade son Jack blev 1år och 6månader idag!!

Så det firade vi med att klippa av hans små babyfjun han hade på huvudet hiih

och jag säger som en vän sa till mig: Det blev som en helt ny pojke :)


         

Av twiggy - 22 april 2012 15:42

Mycket har hänt. Finns mycket att skriva känner jag. Men vet inte riktigt hur man ska få ner allt haha.

Varit på semester, jack och jag. Åkte ner till dalarna. Till mamma och pappa och släkten. Sambon stannade hemm,a, fick ej kattvakt. Så han får hänga med nästa vända!

Det var jätte kul, så skönt att f¨träffa alla, har saknat mamma o pappa jätte mycket. Men 10 dagar går väldans fort, men hann då träffa de flesta iaf..får försöka träffa alla andra nästa gång! Lovar!


Men lägger mest ut lite bilder nu, skriva mer senare, jack må¨ste vakna nu. Han fick sova lite senare idag eftersom han inte ville sova på förmiddagen. Så strax väcka honom o planera middagen!


 

ÅÅskmiddga hemma hos moster och kenneth.


Jack spelar lite musik för Ästher haha


     

Jag seeeeeeer dig troll moster haha


   

Bästaste mormor/gammelmormor och Ästher!


 

Påsk gubben Jack med sina älskade russin hihi


 

Sprillans nys vår skor!

 

MAn blir trött av att springa runt i kupoeln en hel dag.


 

Nya fina t-shirten. Dock såg han ju lite rolig ut med alla ränder och färger ihop haha


 

Undra om mormor märker om jag häller i lite russin i hennes låda?!


 

Jacks tremänning leo tittade förbi!


 

Även jag fick mig ett par nya vårskor!


 

Jack hann även få ett par super fina gummistövlar utav hans mormor och pelle!


 

Meeeeeen mamma inte ta kort så här tidigt på morgonen hihi


 

Vilar lite i morfars soffa så man kan oprka med att vara ute och leka sen.


 

Även morfar hade ett vindspel, det var mycket roligt!


 

Men morfar jag når inte upp till nyckelhålet! Kom och hjälp!!


 

Självklart kommer morfar då!


 

En suddig morbror var även med ut till pappa/morfar och åt lite grillat!


   

Bossen jack snor allt ifrån stackars leo så han bölir alldeles ledsen!


   

Morgon trött men lite russin kan man alltid stjäla och äta före vällingen haha


 

Hundvakt åt Ästher en hel dag, gick fin fint. men självklart ska båda sitta i soffan samtidigt haha


 

även hunnit stjäla hårfönen för mormor hinner man med haha


 

Kolla morbror bilka fina skor jag fått. ska jag visa hur man sätter på dom på foten?!


 

Först ställer du ner skon på golvet och sen måste man lyfta foten och föra in den i skon..


 

sen kan man springa hur mycket som helst haha


 

Lite leverpastejs smörgås på Arlanda, iväntan på att vårat flyg ska gå.


   

Av twiggy - 9 april 2012 21:07

Nu är  jag och jack i dalarna, har firat påsk här och träffar vänner och familjen. Mycket mys.

Dock stannade sambon hemma med kissemissen, tråkigt men men han få hänga med nästa gång. Har vi ingen kattvakt då heller får peak hänga med haha.


Åt lite påskmiddag i lördags hemma hos moster och kenneth. Mormor, inger, harry och vi var där plus älsa och ästher då. Jack var inte alls brydd i vovvarna. Mycket bra tyker jag. Han klappade dom lite och sen var de inget mera, dock tror jag att ästher var lite rädd för honom haha,.


Idag har Kusin jossan och Jacks trämänning Leo varit på besök. Mycket skoj! Dock ska ju Jack vara bossen och bestämma över stackars lilla leo haha. Men vi tog en lång promenad sen, lite kallt men det var riktigt skönt.

På eftermiddagen kom Emma och Mattias förbi på lite kaffe. Som jag har längtat efter att träffa emma. Alltid lika kul när hon kommer. Tror tillomed att Jack tyckte det var skoj, även om han var lite trött och blyg först men sen släppte det och han busade och smög på oss haha.


Imorgon blir det nog borläge med mamma tror jag minsann :)


Älsa ligger och väntar på att jack ska tappa massa mumsig mat haha




Klart man måste städa lite hemma hos "troll-moster" med. Menar finns det en sopborste så måste man ju använda den!


 

Påsk snygg!


 

Jack spelar lite musik för ästher!


 

Whowow ta kort på mig om du kan då!


   

Hahaha jag ser diiig!!!



Påsk puss eller en hejdå puss kanske. 

Av twiggy - 4 april 2012 20:53

Har saker att skriva men jag har ingen ork just nu, det är mycket i huvudet just nu.

Lars har ont i ryggen, nästan ryggskott men börjar bli bättre opch jack är dunder förkyld och på fredag morgon är det meningen att vi ska åka till dalarna.


Lägger ut lite bilder istället...


Finaste peak har blivit frisk iaf, Han var förkyld förra veckan och var super hes hihi


 

trött kille innan middagen, bar att vila lite på golvet haha


     

Haha ja allt går att sitta på eller i! Vissa stunder kan man inte tro att han är sjuk haha


 

Jack hittade ett par skor han tyckte passade, gick även att dansa i sa han haha


 

Jobbigt att hosta och snora så mycket! Plus har man bara sovit på förmiddagen så blir man lite slut, bra att ta en lite sov stund mellan halv sex-sex.


 

Förkyld kille!


 

Så här såg det ut en morgon förra veckan! INTE SKOJ! Dock så har de ju försvunnit nu!


 

Marängbotten, choklad kräm, sockerkaka, vanilj kräm, maräng botten och sen tunt lager grädde runt om.


 

Min födelsedagstårta jag slängde ihop. den blev mycket god!


 

Jack gillade fetaostbiffarna!


 

Min födelsedags middag min underbara sambo lagade. Fetaost biffar med egna pommes, morötter, lök och svamp i ugn. 

Presentation


Du är början på nåt nytt och nånting underbart
För mig, för mig, för mig





Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards